pondělí 23. března 2009

Café Louvre

Kavárna Café Louvre se nahází na Národní třídě. Je to kousek od Metra B- Národní třída a též Národního divadla a divadla Viola. Tedy v kulturním centru.
Je to velice stará kavárna, byla založena roku 1902, s poněkud snobskými zvyky, ale velice se vyplatí ji navštívit a to nejlépe s plnou peněženkou.
Již jednou jsem tam byla na horké čokoládě. Taková čokoláda: Čokoláda Louvre, vás přijde na 46 korun plného čokoládového zážitku. Je sice malá, ale zato šikovná a velice dobrá :)
A dnes jsem ji navštívila, abych se nasnídala. Vyčlenila jsem si na tento účel nějaké ty peníze (cca 300), protože jsem věděla, že to nebude levné. Ale též jsem věděla, že to za ten zážitek a požitek určitě bude stát.

Na to, abyste se vůbec dostali do této kavárny, musíte vystoupat jedno patro po schodech, projít skleněnými dveřmi a zahnout vpravo do kavárny. Protože přeci jdete tam a ne do biliárového klubu či tak..
Hned jak vejdete, dejte se vlevo, tam je nekuřácký salónek.. :) Sedněte si a vychutnejte atmosféru rána a toho všeho, v případě mě a mého brášky to příliš nešlo, protože jsme byli oba mokří a tím pádem se nešlo soustředit na atmosféru...
Zanedlouho se objeví číšnice (/číšník) který se vás zeptá co si dáte. Já protože jsme byli na snídani jsem přemýšlela mezi Lívanci s horkými švestkami a smetanou (cca 120kč) nebo bílým jogurtem (25kč) a croissantem (25kč). Rozhodl ten jogurt a croissant, a top přesto, že mi bylo doporučeno dát si lívance, ale já jelikož jsem na jogurt poránu zvyklá a nerada měním tradice jsem se rozhodla takto. A k pití jsem měl Meruňkový juice (38 kč). Míša si dal Pomerančový juice (38kč) a croissant. A protože jsme jedli, napočítali nám couvert, každému 12 kč (to člověka naprosto zruinuje :) ). Couvert se napočítává pouze v lepších restauracích a tak mě překvapilo napočítání zde, ale na druhou stranu je to pochopitelné.
Snídani přinesli docela rychle, nejdříve nápoje a asi o dvě minuty poté jídlo. Jogurt měl misku. Ale oba naše croissanty (mého brášky a můj) byli na jednom talíři, což mne překvapilo a nemohu říci že příjemně. Nečekala jsem takové šetření nádobím v kavárně tohoto formátu. A croissant ještě k tomu, byl sice ohřátý- ne křupavý, ale teplý, nebyl čerstý. Nebyl špatný, byl dobrý, ale nečerstvý, škoda :( Ale zato jogín (= jogurt) byl moc dobrý, mírně nakyslý a mooooc dobrý :)
Celá snídaně nás nakonec stála (25+25+25+38+38) 151 kč. Nevím, ale zdá se, že nám nezapočítali couvert, takže jsme asi podle nich, nejedli :)
Zaplatili jsme stravenkou (Ticket restaurant) a nechali jim nějaké díško a louži na podlaze, protože bylo po dešti a záchody pro deštník nemají..
Ikdyž záchody samy o sobě jsou tam luxusní. Musíte ale vyjít jakoby z kavárny do předsálí, kde je již uvidíte. Vejdete tam, a myslíte si, takhle luxusní kavárna a neluxusní záchody? Zdání ale klame, vejdete do ještě jednich dveří a hups! Záchodová mísa je pokryta hygienickým igelitem, který je na snímač, takže se po přejetí rukou nad senzorem vymění igelit na celém prkénku za jimý a akt může začít :)

Než však opustíte tuto kavárnu v přesálí si všimněte veliké tabule, jsou tam vyobrazeny různé kavárny. Pravděpodobně z doby první republiky (1920-1938) a jsou velice krásné. Na tabuli jsou nejen jejich fotky, ale i tlačítka po jejihž stisknutí se spustí namluvený text o kavárně.
Některé kavárny ještě existují jiné ne. Ale za vidění to určitě stojí.
A za návrat stojí i Café Louvre! :)