úterý 24. března 2009

The Bucket List

Již několikrát jsem viděla tento film a velice se mi líbí. Ale po každém shlédnutí si připadám jako "zbytečný člověk", říkám si, k čemu tu vlastně jsem a jaký má smysl můj pokus o žití?
Nevím, možná to bude tím, že jsem toho v životě ještě neprožila tolik, ikdyž některé mé zážitky jsou takové, jaké by nikdo nechtěl prožít a formovaly mě natolik, že mohu pouze odhadovat jaká bych byla nebýt jich. Ale to neznamená, že jsem za ně ráda, jen tím chci vyvrátit domněnky někoho, kdo si myslí, že devatenáctiletí lidé nemohou mít jakékoliv zkušenosti se strastmy života- mýlíte se a ani nevíte jak moc!
Ale to jsem odbočila od tématu, když jsme moje kamarádka a já poprvé viděly tento film, zachvátila nás touha, aby si nás na tomto světě někdo pamatoval. Zachvátil nás pocit, že náš dosavadní život byl bezúčelný. Přesně nevím, co všechno jsme ten večer provedly, co však vím je, že mě (a jí myslím též) ovlivnilo. Dlouhodobě jsem myslela na vytvoření něčeho takového, jako je list věcí, které chci udělat před svou smrtí.
Ale, zde se zase objeví mlj věk, nejsem si jistá jestli se moje hodnoty dokážou srovnávat s hodnotami asi sedmdesátiletého Raye (Morgan Freeman) nebo sice zpočátku trochu na peníze zaměřeného, ale později nemateriálního Eduarda Colea (Jack Nicholson). S jejich listem se nemohu srovnávat, oni měli spoustu jiných přání a též měli možnosti (finanční, časové,..)
Ty já nemám (zatím), a doufám že někdy budu abych splnila svůj Bucket list... Postupně si odškrtávat své úkoly bude nejen příjemné, ale i přínosné. A také bude zajímavé, podívat se na své hodnoty za několik let. V té době již budu starší a dost možná i jiná. A proto bude důležité si vzpomenou jaká jsem byla a kam mě život zanesl a zda jsem spokojená či ne. Protože od uvědomění je už kratší cesta ke změně. Uvědomit si své chyby a své cíle je pro život důležité. Takže to asi nebudou pouze věci co chci stihnout před smrtí (doufám, že to bude ještě velice dlouhá doba) ale vpodstatě mé životní cíle.

Seznam věcí, které chci stihnout před smrtí:
1, Udělat někoho ze svého okolí šťastného
2, Zažít něco neopakovatelného
3, Být taková, aby na mě byli rodiče hrdí
4, Pracovat tak, aby mě to uspokojilo a bavilo
5, Pomáhat svou prací ostatním lidem
6, Být k lidem okolo i k sobě upřímná
7, Udělat něco neočekávatelně bláznivého
8, Aby na mě byly moje děti pyšné a se mnou šťastné
9, Sdílet své radosti a strasti s někým kdo mě doopravdy miluje
10, Odpustit i ty největší křivdy a navždy je vymazat z paměti
11, Procestovat a poznávat svět a jiné kultury
12, Poučit se ze svých chyb a neopakovat je
13, Myslet před tím, než něco udělám a nelitovat hned poté co něco udělám (ale až později :) )
14, Mít ke komu se každý den vracet domů.
15, Mít koho milovat, o koho se opřít ale i obráceně: kdo by miloval a opřel se o mne.
16, Jednou se vdát a sdílet s tímto člověkem celý život. V dobrém i v tom horším dokud nás smrt nerozdělí a potom být jako Philemon a Baucis.
...

Body v mém seznamu budou postupně přibývat, možná se někdy i objeví zvýraznění (=splněno), ale to asi hned tak nebude. Ani vlastně sama nevím, jestli je mohu sama označit za splněné, nebo to musí udělat někdo za mě... To je další námět k přemýšlení.