pondělí 30. ledna 2012

Krasobruslení

Teď, včera, byla závěrečná exhibice na mistrovství Evropy v krasobruslení. A já ráda koukám na krasobruslení.
Proč to říkám? No protože jsem dneska udělala velice hrozivý zápočet (jakoby zkoušku) a mám teď kapičku volna a tak se nudím? Ne, tak to není...
Říkám to proto, že mě trochu zklamalo to, co jsem na té exhibici viděla. Nehledě na to, že mě zklamali naši "hoši", že nemají ani jednu medaili, ale za padání jako zralé hrušky se asi medaile nedávají. A též to, že se vrátil můj dříve oblíbený (jediný Rusák jehož práce se mi líbila) Pljuščenko, a nejezdil tak jako dřív. Vytratila se jeho radostnost a šmrc a nahradila ji čirá vypočítavost bodů. Co udělat nejtěžšího a kde si nahnat body. Ale o tom by to nemělo být, ne?

No ale exhibice. Byla zaujímavá, teda viděla jsem jen kousík, protože jsem se ještě stále učila a měla to jen jako odpočinek.
Ale velice se mi líbilo, jak jezdil Verner. Je pravdou, že skončil pátý a ti většinou neexhibicionují, ale on byl asi výjimka. Ten to měl opravdu jako show. Ostatní, Březina, Pljuščenko atd., si jen tak jezdili jako na závodech. Ale Verner si to očividně užíval, promenoval se tam jako kohout na smetišti a čišela z něj radost z ježdění a dokonce i sebevědomí. (To by si měl připomenout až zase bude při závodech vorat kvůli nervozitě). Jezdil na píseň "jsem sexy a jsem si toho vědom" nebo tak nějak se to jmenovalo a sklidil veliký ohlas publika.
k podívání na: http://www.youtube.com/watch?v=CeAZqIghfIQ (jen je tam cizojazyčný, italský?, komentář)

No a druhou exhibicí v pravém smyslu slova bylo představení vítězů sportovních dvojic, Rusové. Ti měli velice nápadité představení a vtipné. Nemá moc smysl ho popisovat, to je nutno vidět a je to k shlédnutí na: http://www.youtube.com/watch?v=Vy3IS_ir-Vk&feature=related (bohužel zase s tím cizojazyčným komentářem)

No a dalším, co jsem chtěla říct je to, že mi ten sport příjde takový nevyrovnaný. Co třeba, kdyby všichni museli tancovat na jednu a tu samou hudbu? A nebo dokonce kdyby jim rozhodčí dopředu hudbu neurčili a oni ji poprvé slyšeli před závodem? No a nebo měli dopředu stanovený dlouhý seznam písniček, ze kterých si potom sami závodníci budou losovat.
Museli by, ale mít možnost si hudbu probrat a dostat pod kůži rytmus dané hudby. Bylo by to pak jasně spravedlivější, protože by to znamenalo, že se na ledě ukáže opravdu to, co bruslař umí. Neovlivňovali by to choreografové a šlo by jen o to, co bruslař umí a co naopak neumí. Má to samozřejmě i stinné stránky, výhodu by měli ti, co mají hudební sluch a taneční průpravu. A další nevýhodou může být prostor pro podplácení porotců aby prozradili hudbu dříve onomu závodníkovi a tomu dali těžkou atd.
Zajímalo by mě, jak by tento systém dopadl. Jestli by stále vítězili ti samí závodníci a nebo se dostali na trůn i jiní. Rozhodně by to po závodníkovi vyžadovalo i jiné nežli bruslařské schopnosti, jako například cit pro hudbu, myslet dopředu na program a nezapomenout udělat všechny povinné prvky.

Ale jsou to jen a jen nezávislé a nic neznamenající pochybné úvahy.
No... to co jsem chtěla říci jsem řekla a svou hlavu jsem tak zbavila jednoho neuskutečnitelného nápadu a tak ji mám lehčí. (Je to i cítit na váze :) )
Koukněte se na ty videa, jsou fakt dobrá...

Žádné komentáře:

Okomentovat