neděle 29. srpna 2010

O tom, jak jsem pekla cookies

Ještě v Anglii jsme ráno jednou na stole objevili jakési sušenky. A za vteřinku se nám dostalo vysvětlení , že to jsou cookies co upekla Tove (Švédka též používající tuto kuchyň a spolupracovnice Maki). Jednu jsem ochutnala a byly tak dobré, to si snad ani nelze představit.
Takové měkkoučké a chuťově se rozplývající na jazyku, prostě jedním slovem mňamózní!

Takže když mi Maki prozradila, že jí Tove napsala recept ihned jsem věděla, že ho též musím mít. Takže před pár dny jsem Maki poprosila aby mi jej poslala. Je to přesně to, co jí napsala Tove, takže je v angličtině.
Zní přesně takto:
the recipe:
Hmm... Slightly salted butter, sugar, cinnamon, milk, flour and baking powder. The cookies were baked for about 10 min at high heat to get a brown colour. When it comes to the dough you just have to improviser a bit with the ammount of ingredients. The consistence should be like regular pie dough. :) Start with the butter and sugar and work them together, then add baking powder, flour and cinnamon. The dough should be crumbly. Then add milk and work it togehter. Voila!

Jo a problém nastává ve chvíli, kdy jsem si ho přečetla. Peču sice ráda a často, ale cookies jsem nikdy předtím nepekla, takže hutnost těsta neznám a tak neumím poznat kolik jaké ingrediece dát. A tak jsem prolezla google a hledala nějaký recept, který by odpovídal tomu od Tove. A ještě musel obsahovat ovesné vločky, které jsem asi půl hodiny hledala v tescu v domnění, že tam patří.
Našla jsem několik receptů, jenže žádný neodpovídal mým nárokům. No a tak jsem jeden nakonec vybrala. Byl to šálkový recept.
Umíchala jsem ho, jenže mi přišlo že jeden šálek mouky na 150g másla je nějak málo a tak jsem přidávala a přidávala. Ale do kdy? Jak má takové těsto na cookies vypadat? A mám tam dávat ty vločky ač nejsou v receptu?
Když jsem udělala první zkušební várku tak ta se v troubě roztekla a staly se z původně cookies nějaké smaženkies. Mamince sice chutnají, ale jsou tenké, rozteklé a příšerně mastné.
Tak jsem přidala mouku. A znovu to zkusila. Zpočátku to vypadalo dobře a tak jsem znovu začala doufat, ale pak se zase roztekly a bylo po doufání. Vyndala jsem je a viděla, znovu mastné a jakoby smažené nikoliv pečené. A vůbec nevyběhly a po chuti by i soukromý detektiv pátral dlouho.
To mě už kapičku naštvalo a tak jsem do těsta nasypala nějaké ovesné vločky, nějakou nastrouhanou čokoládu a prostě to naplácala na plech a dala péct. Už mě vlastně ani nezajímal výsledek. A ani tyhle se nepovedly.

Rodičové sice tvrdí, jak jim to chutná, ale mě to nechutná a mé očekávání to nesplnilo ani za mák. Mělo to být absolutně ale absolutně jiné. No jo, co můžu dělat. Příště se prostě nebudu pouštět do něčeho co neznám a budu péct bábovky, vídeňské dorty a něco co zkazím jen občas. Tedy poseldní dobou je to půl napůl, ale i to je lepší statistika nežli nepovedeno.

1 komentář:

  1. Helí, smaženkies byly skvostné, strašně mi chutnaly :). Ještě že jich nebylo víc, byla bych tlustá jako koule... mami

    OdpovědětVymazat