úterý 27. října 2009

Kde to žijeme?

Včera (pondělí 26.10.) jsem zažila šok. Uvědomila jsem si, že svět ve kterém žiju není tak ideální jak jsem si myslela. Není takový, že ose lidé koukají i okolo sebe. Koukají pouze na sebe.
Někdo mi říkal, že dnešní společnost je individualistická, ale tolik?

No dobrá- má příhoda.
Čekala jsem s Bárou (svou kamarádkou z HTF) na Elinku (mou kamarádku z gymplu) nahoře na Budějovický nad eskalátory. Povídaly jsme si, přišla Elinka a už jsme skoro vyrazily, když jsme ucítily ten puch. Někde něco hořelo.

Kouknu a vidím, jak hoří odpadkový koš na zastávce autobusů (124,188,..). Lidé okolo chodí, koukají se na jízdní řád, ale nikoho nenapadne , že je to špatně. Občas někdo prohodí, jak to smrdí. Ale že by se sebral a něco s tím dělal?! Ne, to ne...

Tak jsem rychle vymýšlela co dál, hlavou mi běželo zda má cenu volat hasiče-to jsem zamítla (protože to bylo na v kovovém koši a plamen nešlehal moc vysoko- asi 5cm nad okraj).

No tak jsem se rozhlédla okolo a napadlo mě někde sehnat hasící přístroj. Jenže ho
neumím používat- neměla jsem díkybohu příležitost si to vyzkoušet.
Tak jsem to zavrhla no a zbývala voda. Tak jsem vrazila Elince tašku, potom jsem si ji od ní zase vzala a vyrazila směrem ke KFC. Tam jsem na prodavačku vychrlila jestli by mi mohla dát kýbl s vodou, že támhle hoří odpadkový koš. Ona na mě dost divně koukala, potom se tam koukla a řekla něco ve smyslu jestli má zavolat hasiče. tak jsem zase spustila jestli mi nedá kýbl s vodou. Zase se na mě podívala divně, potom přišla jiná prodavačka a já jí to řekla znovu. Ta se tam taky koukla. Nakonec přišla asi manažerka, ta už ale očividně slyšela co jsem tam řikala a pak se vrátila a nesla konvici na zalévání kytek a podala mi ji.

Vyběhla jsem z KFC a "běžela" jsem k tomu koši. Už nehořel hjenom doutnal. tak jsem tam vylila celou konev. Protože to bylo určitě smontovánno ještě za SSSR, takže voda protékala na zam a cákala mi tak na kalhoty, ale co...
Uhasila jsem tedy odpadkový koš. Ale ti lidi na mě koukali, jako kdybych ten oheň zakládala nikoli hasila. Jakto, že to nikoho jiného nenapadlo? Jakto, že ti lidé tam stáli, koukali jak hoří obsah koše a nic s tím nedělali?

Co je to za svět, společnost a prostě obecně? Jakto, že lidi nezajímá jejich okolí? Jakto, že hořící odpadkový koš nikoho nevyburcuje? A jak vůbec mohl vzplát?

Žádné komentáře:

Okomentovat