pondělí 2. února 2009

Existuje tolerance?

Co zkusit trošku tolerance? To už z našeho momentálně dosti indivisdualistického světa vymizela? Už nikdo není schopen se přátelit s lidmi ale pouze s bohy, kteří neexistují takže se vlastně nepřátelit. Protože pokud už se momentální lidé pokoušejí o nějaký vztah, jsou to vztahy dosti nevyrovnané. Protože do nich nejdeme bez očekávání, jdeme do nich s očekáváním nějakého výnosu, nějakého osobního obohacení. A to peněžního nebo obohacení pouze o zkušenosti, které potom využijeme proti těm ostatním. A když už se najde někdo (neříkám že jsem to já) kdo do vztahů jde pouze z touhy být s lidmi, být s milovanou osobou a bez jakýchkoliv postraních nekalých úmyslů, nevěříme mu a potom ho zneužijeme a využijeme. A on se tím pádem stane též jako ostatní, protože když to udělali jemu, proč to neudělat ostatním a tak se naše společnost rozrůstá geometrickou řadou. A nevýslovnou rychlostí.
A tyto vztahy si vyrábíme doma, na pracovišti, ve škole, prostě všude.. A nejem takovéto vztahy, pomlouváme lidi za jejich zády, vykořistujeme, okrádáme je, ovládáme a ubližujeme jim. A nakonec zjistíme, že ti kterým ubližujeme už si to tak neberou, dokázali se s tím vyrovnat a nás odsunout na tu nepotřebnou kolej, a jsme to my, kdo na tom tratí. My, kteří se tím ničíme. My!
Momentálně se nacházím ve velice nezáviděnihodné pozici prostředníka. Tedy prostřednice. Mám dvě velice dobré kamarádky, mám je obě stejně ráda. Protože obě mají své dobré, ale i své špatné stránky nemohu si vybrat kterou mám raději. Ale tyto dvě se naprosto nesnášejí. A já musím poslouchat jejich vzájemné pomluvy. To jak A nesnáší B a jak B nesnáší A. Jenže to mě nezajímá, já mám ráda obě! A toho co na sobě nemají rády jsem si vědoma a jsem schopná a ochotná to tolerovat. Proč ne ony? Proč se musí jejich vztah ještě zhoršit kvůli maličkostem? Vždyt jsm přeci lidé a ne bozi abychom byli dokonalý. Každý má své stinné stránky, proč je netolerovat? Ale dobrá, když už se musejí hádat tak at ne přes mě. Já jsem z toho pak hrozně zničená. A když zasáhnu, spojí se (ale pouze na maličkou chvilku) za účelem potopit mě, a potom se zase vrátí k nesnášenlivému vztahu. A já na to doplatím. Takže co dělat? Jak jim dát najevo, že jejich vzájemný vztah je nevyhovující. A jak je nadobro spojit, třeba i za podmínky spojení na nějakou dobu proti mě. já to vydržím, teda doufám...

Žádné komentáře:

Okomentovat