neděle 23. října 2011

Afrika párty

Dne 20.10. 2011 se uskutečnila obdoba Plesu Afrika pod jménem Afrika párty. Nebylo to v Lucerně, jako minulé ročníky, ale v klubu Roxy.
A protože jedno z OS, které akci pořádaly bylo i to, ve kterém jsem dělala svou školní praxi a myslím (tedy doufám), že jsem se tam i tak trošku skamarádila , měla jsem tu možnost se k tomu nachomýtnout.
Již měsíc dopředu jsem věděla o datu a místu konání, ale až 14 dní předem byla informační schůzka ohledně věcí, se kterými je potřeba pomoci. Přišla jsem tam, nafasovala si spoustu letáčků a zavázala se, že je roznesu na spoustu míst. Ale hlavně tam, kam často chodím. Hned druhý den jsem si koupila tu trhací lepenku a výlep mohl začít.
Dala jsem letáček k sobě do školy, do čajovny, do fitka, kamarádkám do škol, bráchovi ať je vylepí dokonce jsem zaúkolovala i maminku, aby nějaké vylepila. Věnovala jsem tomu den, kdy jsem jezdila po fakultách UK (hlavně těch v centru) a vylepovala letáčky- na PrF, PedF, FF i MatFyz. Opravdu jsem se snažila, aby si jich někdo všiml. Nosila jsem je všude sebou a při příležitosti je vylepila na frekventovaném místě. A také jsem se snažila agitovat své spolužáky, ikdyž asi ne dostatečně. Tu další agitaci zařídila moje vyučující paní Měrotská.
Tím končila moje předakcová pomoc...

V den akce jsem na místo dorazila ve čtyři, podle rozpisu služeb. V klubu už bylo rušno, protože tam bylo mnoho lidí, kteří přišli pomoci stejně tak jako já. Jedni nafukovali balónky (k nim jsem se potom i se svými spolužačkami přidala), jiní aranžovali Fair-Trade výrobky a další zase pomáhali s kapelami. Nafukování balónků byla docela namáhavá práce, to myslím opravdu, na plíce to byla docela makačka a potom ještě na ruce, to zavazování potmě bylo složité. No a potom jsme je pověsili podle přesných instrukcí přihlížejících :)
Potom jsme si sedli a čekali. Dostali jsme takové ty pásky na ruku, aby bylo vidět, že jsme tamější "pomoc" a měli tak přístup i ke kapelám (ale nikdo toho nevyužil pokud vím). Ostatní "normální" návštěvníci měli pouze své lístky a žádné pásky, takže po opuštění Roxy se nemohli vrátit zpět. Část z pomáhajících šla hlídat prostor pro kapely, aby tam nechodili nepovolaní lidé a věci kapel zůstaly bez újmy. Já šla nahoru k východu pomoci s lístky. Bylo totiž předpokládáno, že dorazí okolo 300 lidí (nebo více), protože do Lucerny jich přišlo tak 1200- ale to byl pátek a Lucerna...
No a nahoře jsem stála s ještě s třemi pomáhajícími. Dvě zařizovaly pásky pro kapely a lidi na Guest listu a my obyčejné návštěvníky. Měly jsme vytisknuté lístky od Ticketpro a pro sponzory razítko na ruku. Stály jsme u dveří a byla tam opravdu zima, ale naštěstí tam bylo takové to přenosné topení na proud, takže to šlo přežít. A další osobou stojící u vchodu byl securiťák. Později jsem si s ním povídala, byl docela milý, ale dost ukecaný a sdílný :)
Okolo sedmé přišli asi dva lidi, koupili si lístky a sešli dolů. Po několika minutách dorazili další tři. Trousilo se to velice pomalu. Kolem půl osmé jsem opustila toto stanoviště a vydala se se svojí spolužačkou do Palladia koupit si něco k snědku, protože potom nás čekala společná směna hlídání backstage (místa pro kapely). Koupily jsme si kyblík v KFC a vrátily se zpět. Šly jsme na místo, kde jsme vystřídaly jiné dvě moje spolužačky. Seděly jsme tam, jedly a povídaly si a ta hodina nám ubíhala docela rychle. Pak dokonce přišla i holka, co měla být po nás, my ji poslaly pryč, ještě jsme si chvilku poté povídaly.
No a potom jsem šla zase nahoru k lístkům, kouknout se, jak to jde. Nechtělo se mi být dole, bolela mě z toho kouře hlava a tam nahoře byl vzduch. Sice studený, ale vzduch.
Jediná chvíle, kdy mě mrzelo, že nejsem dole bylo když hrála ta jedna kapela. Nebyla to přímo kapela, ale spíše uskupení bubeníků. Hráli na ty africké bubny a byli opravdu, ale opravdu dobří. Ještě k tomu u nich do rytmu tancovaly nějaké holky, které tomu dodávaly tu správnou atmosféru. A potom se holky stáhly do pozadí a začali tam tancovat dva černoši, a ti byli naprosto úžasní. Předháněli se, kdo udělá lepší trik a byla sranda na ně koukat. Byli opravdoví "šoumeni" :) Bohužel však nevím jméno té kapely, takže ji nemohu doporučit...
Potom následovala tombola. Vím to, protože jsem se tam byla podívat s lístkem toho sekuriťáka. On totiž nesměl opustit místo a tak jsem mu nabídla, že tam dojdu. Ale nic nevyhrál...
Tak jsem se vrátila nahoru. Psala jsem si SMS s Míšou a dohodli jsme se, že mě dojde vyzvednout. A tak se také stalo. Vlastně jsem většinu večera strávila nahoře u vchodu. I přesto, že nepřišlo vůbec tolik lidí, kolik se očekávalo takže nebylo nutné, abych nahoře pomáhala stejně jsem se tam motala. Přišlo totiž tak 80 lidí. Což je velice, ale velice málo a nepokrylo to náklady, které do toho byly vloženy.

Jen mám špatné svědomí, že jsem je opustila tak brzo. Okolo půl dvanácté, měla jsem totiž hlídat backstage místo jednoho človíčka, který už musel jít. Ale já na to nějak zapomněla a když jsem se ptala, zda už můžu jít nějak mě nenapadlo, jestli to stále platí či nikoliv. Takže jsem odešla bez toho, abych to zjistila a teď mě to mrzí. A také jsem jim nepomohla s úklidem, ale bylo mi řečeno, že můžu jít tak jsem šla...
Jinak se mi Afrika párty líbila a je škoda, že nepřišlo více lidí. Už kvůli těm OS a kvůli kapelám, asi čekali větší zájem. Prý to bylo chybou propagace, ale já dělala co mohla... (snažila jsem se dělat)

Žádné komentáře:

Okomentovat