sobota 7. května 2011

Majáles!

Včera jsem se zúčastnila tohoto studentského festivalu. Musím uznat, že nebýt mého bráchy vůbec bych tam nešla, protože lístek an místě stál 350Kč a to mi přišlo opravdsu přemrštěné. Ale Míša byl tak hodný, že mi sehnal výhodnější vstupenku, takže jsem mohla jít.
Na zastávku Výstaviště jsem dorazila asi okolo čtvrt na dvě. Hned mi bylo jasné, kudy mám jít k Majálesu, protože se tam valily davy. Naivně jsem si myslela, že je to jen kousíček, ale dojít na louku, kde to všechno bylo byla docela štreka. Bylo to totiž na skoro úplném konci.
Hned na přístupové cestičce nabízeli lidé vstupenky (bůh ví za jak
ou cenu) a opodál stál coca-cola ministánek, kde dávali zadarmo pidiplechovku. Musím uznat, že přišla vhod, bylo vedro a ta ledově vychlazená coca...

Teď se pokusím trošku popsat, jak to tam vypadalo. Představte si obrovskou podlouhlou louku s občasnými stromy okolo, tu asi tak ve třetině (té kratší části) protněte chodníkem.
Ta větší část byla placená, na ni bylo nutné mít tu děsně předraženou vstupenku (tedy pokud jste si ji nekoupili v předprodeji, nebyli jste členem klubu a nebo tak). Ale ještě před vstupem jste museli vyčekat dlouhou frontu, abyste si vyměnili vstupenku za barevný pásek na ruku. A potom hurá nechat se prohledat (hlavně svá zavazadla), obrat o všechny tekutiny a pak teprve vejít dovnitř. Tam to bylo obrovské. Nacházely se tam celkem tři hudební stage: Fajn Rádio, T- Music a G2. Každá měla hudební, ale také kulturní program. Takže mimo skákání do rytmu hudby kapel se tam i skákalo do rytmu tance, volil král majálesu, promenádovalo
v plavkách a mnoho jiného. Mimo hudební stage tam byly stánky prodávající nepřebedrné množství oblečení, náušnic, placek atd. No a samozřejmě stánky plné jídla (od halušek, langošů, čínských nudlí až k biosýrům) a pití (kofola, pivo, redbull,...). No a jeden dva stánky s točenou zmrzlinou nebo cukrovou vatou. Privátní zóna pro členy G2 klubu, zamykárna pro věci, stan cigaret LM a spousta jiných věcí. Co mě ale velmi zaujalo bylo úplně vzadu, byly to nafukovací "hračky". Jedna z nich byla obrovská plechovka od piva sloužící jako horolezecká stěna. Nebo veliký nafukovací skákací hrad jako překážková dráha. Prostě spousta prostoru se vyblbnout.
Ta menší část byla zadarmo a se nacházely se tam dvě hudební stage- Rock Zone a Studenta. Dále s stánky čtyř velkých státních vysokých škol (ČZV, VŠE, UK, ČVUT) a potom ještě samostatně několika studentských spolků a jedna divadelní stage. Několik stánků s jídlem, ale jen s malým výběrem sortimentu (to asi aby lidé museli do té placené zóny), redbull stan s programem, sedací koutek ve stínu a takové minilanové překážky. No a samozřejmě také stánek Plasticeum http://praha.majales.cz/plasticeum/), což byl stánek, kde byl umístěn PolariodLove (http://polaroidlove.blogspot.com/).
Já jsem po příchodu na tuhle louku šla hledat stánek PolaroidLove, protože tam byl Michal a i můj lístek. Jejich stánek byl velmi hezký, maličký trošku zapadlý ale velmi hezky vyzdobený. Měli tam spoustu fotek, některé nafocené tam, jiné od majitelů fotoaparátů Polaroid nebo Lomo.
Příchozí člověk si tam u nich mohl vyzkoušet focení Polaroidem (foto si vzít nebo tam nechat), koupit si tričko, tašku nebo samotný foťák. No a v ostatních částech Plasticea bylo možné si vyzkoušet jaké to je být sprejer, vyrobit si náušnice z věcí z kontejnerů a nebo prostě něco malovat či tvořit. Já jsem si tam utvořila náušnice, podle Klářiného popisu, ze staré vinylové desky. Bylo to zajímavé. Taky jsem si zkusila jaké to je mít dlouhé růžové vlasy, Klára si zkusila jaké to je mít je krátké a oranžové. :)
Potom jsem se rozhodla, že si půjdu poslechnout UDG a prostě si půjdu zaskákat na nějakou hudbu do placené zóny. Měla jsem štěstí, protože jsem UDG opravdu být stihla a potom i Wohnout, Sto zvířat (hráli Starou dámu s Čápem), a jiné.
Koupila jsem si dvě točené zmrzliny, jeden langoš s tatarkou pro Míšu (musel ajsem obejít několik stánků, protože ne všude byli ochotní to udělat) a dostala jsem několik testovacích vzorků tampónů Kotex (to když jsem použila jejich Toi-Toi). No prostě jsem si to moc užila... A vlastně mě ještě nějaký kluk omylem polil část kalhot pivem...


















Žádné komentáře:

Okomentovat