čtvrtek 14. ledna 2010

Otázky bez odpovědí..

Dneska byla zkouška z práva. A toho se týká má otázka.
Nesu na tom, co se stalo velikou vinu? Má cenu se kvůli tomu obviňovat?

here is the story:

Již na poslední hodině nám náš profesor řekl, že ukončením kurzu bude kolokvium. (ikdyž v Karolínce psali, že to má být zkouška) A v jakých datech se to bude konat.
Dneska ráno (dvacet minut bylo nějak krátkých) jsem vstala a vydala se do školy, tedy byla jsem vezena. Před školou jsem si uvědomila, že nemám index. No, říkala jsem si, že tu zkoušku asi stejně neudělám, tak to nebude vadit.
Přišla jsem do příslušného patra, kde se ona věc měla konat. Již tam bylo pár lidí. Sedla jsem si k nim a začali jsme si opakovat látku.

Potom se objevil profesor a všechny nás (okolo 25 lidí) nahnal do třídy, kde jsme si posedali. A začal u kluka sedícího v první lavici se ptát stylem víš? pokud ano dostal jsi do indexu "splněno", pokud nevíš zeptá se souseda. No a ty co nevědeli tam zůstali s tím, že na ně znovu příjde řada v příštím kole. Takhle odešlo spoustu lidí se zápisem splněno, nakonec bych měla i já ale neměla jsem index, tak jsem mu to řekla a on že mi to zapíše jindy.


Jenže pak jsem vyšla ven, kde sedělo ještě pár lidí z těch co již udělali s tím, že to takhle být nemá. Že je to zkouška a že tedy musíme dostat známky, ale to bylo zprostředkováno od jedné studentky, tak jsme se (asi já blbec), já a ještě jedna kamarádka též udělající, šly se optat na studijní oddělení. Tam bohužel potvrdili, co řekla ona studentka a ještě k tomu se dozvěděli i jméno profesora. (já jim ho řekla :( - odpověděla jsem na přímou otázku) No šly jsme nahoru, kde jsme to sdělili zbývajícím udělajícím lidem, tedy těm, co ještě neodešli. (protože část o tom ani nevěděla). A najednou někdo (já to naštěstí nebyla) řekl jednomu ze zatím neudělajích, co šel kouřit a pak se tam vracel, aby vyřídil profesorovi, že je to zkouška.

V tuhle chvíli začal horor! Jelikož, podle vyprávění, se profesor naštval doběla a začal je obviňovat proč mu to nikdo neřekl dříve a začal na ně být hnusný. A dávat jim pekelně těžké otázky.

První divnost nastala v tom, že potom tento profesor vyšel ven a na nás, udělající a venku čekajcí ani nevím na co, začal jako milius. Že se teď dozvěděl, že je to zkouška a ať si jdou nechat zapsat známku. (všem dal jedničku a mě řekl kdy si mám přijít s indexem)


Druhá divnost tkví v tom, že tento můj zdroj tvrdí, že na ně začal být hnusný poté, co se dozvěděl o zkoušce. Jenže já jsem byla v předposlední řadě studentů asi tak uprostřed (za mnou bylo asi dalších 7 lidí) ale ti museli být na řadě ještě než jim to ten zatím neudělající člověk šel sdělit. Takže měli relativně stejnou možnost uspět v prvním kole, jako ostatní. Ikdyž samozřejmě ovlivněnou menším výběrem otázek, ale to nesouviselo s problémem zkouška.

Podle vyprávění začal dávat otázky velice těžké a nepřiměřené. A vyhazoval (odkazoval na příští termín).
Můžu za to? Já se šla jenom zeptat , ještě to ani nebyl můj nápad ikdyž jsem vyvinula iniciativu a byla jsem to já, kdo zaklepal na studijní oddělení a mluvil s referentkou.
ALE nebyla jsem to já, kdo vzkázal profesorovi o tom, jak to je.
NIKDO jsme si totiž nemysleli, že se něco změní. Všichni (již udělající před třídou stojící) jsme mysleli, že on to buď ví a nebo, že to sice neví, ale udělá to tak. První kolo= 1, druhé kolo=2 atd. Dávalo by to smysl...

Mám špatné svědomí, jelikož jsem uvnitř třídy zanechala pár svých kamarádek, na kterých mi záleží. Ale i kdyby to nebyly mé kamarádky, nikomu bych tohle schválně neudělala. Stejně se cítím provinile.. asi jsme mu to neměly říkat, asi jsme se měly zachovat jinak.. jenže nás to nenapadlo, nevěděli jsme to a ani jsme snad vědět nemohli.. (ale to mě neuklidňuje)

Můj strach taky trošku sobecky tkví v tom, abych na to nedoplatila- aby se mě, až si půjdu pro zápočet, nezačal dál vyptávat. Nebylo by to fér, ale já nevím stát se to může :(

Žádné komentáře:

Okomentovat