pátek 8. března 2013

Česká spořitelna

Jsem klientkou České spořitelny. Mám u ní vedený studentský účet.
Byla jsem se službami docela spokojená, ale má to několik zádrhelů.

První přišel před několika lety: Byla jsem studentka a věděla jsem, že musím donést studiijní potvrzení, abych mohla nadále využívat výhody studentského účtu. Donesla jsem tedy studentské potvrzení a celou věc považovala za vyřízenou. Chodily mi sice emaily, že mám donést potvrzení, ale dole v každém tom emailu bylo napsáno, že se jedná o automaticky rozposílanou zprávu a pokud již jsem potvrzení dodala nemám si zprávy všímat. Tak jsem si jich nevšímala. Pak jsem měla docela jiné zájmy a tak jsem po dlouhé měsíce nekontrolovala svůj účet a moc nechodila ani na servis24. Nezjistila jsem tedy, že mi změnili účet ze studentského na normální a strhávali mi poplatky. Jakmile jsem to zjistila naštvala jsem se. Nedali mi totiž ani vědět, že mi mění účet... Tak jsem se tam celá naštvaná vypravila. Moje naštvání, alespoň jeho část, cestou vyprchalo a tak když jsem čekala až se uvolní přepážka pro bezhotovost ještě jednou jsem si opakovala, co mě tak štvalo. Přepážka se otevřela a já šla někoho sprdnout... Měla jsem štěstí, sprdla jsem vedoucí pobočky. Ona se dívala do počítače, kde psali, že ho tam nemají a já tvrdila, že jsem ho donesla. Tak prý, že se půjde podívat. No a za chviličku přišla se smutným výrazem, že potvrzení našla. Bylo v mé složce, ale nebylo zavedeno do počítače. A kvůli tomu mi změnili účet.... Omlouvala se a já si řekla, že hlavně že se našlo a nechala to být.
Pro příště jsem si již dávala veliký pozor, abych jim zdůraznila, ať si dobře s hned do počítače poznamenají, že ho dostali. A oni si mně pamatovali, co se tenkrát stalo, musela to slyšet minimálně polovina pobočky (jedná se o malou pobočku a já nemluvila moc potichu..).

Druhý problém je se servisem24. Nejedná se ani tak o můj problém, ale o někoho, kdo má stejné příjmení jako já. Chodi mi totiž emailové potvrzení, když uskuteční nějakou platbu. Takže když paní XY něco někomu zaplatí, já ihned poznám komu a kolik. No není to divné?! Jako že to mohou dovolit?! Již opakovaně jsem je na to upozorňovala. Je sice pravdou, že po každém upozornění mi na pár měsíců tyto emaily přestanou chodit, ale poté se zase vrátí. A tak mám stále možnost sledovat finanční toky paní XY. Jed doufám, že někdo takhle nedostává informace o mém účtu. Jen pro informaci, snažila si paní vygooglovat, že bych ji o tom informovala sama, ale neměla jsem dostatek informací abych mohla vyčlenit tu správnou osobu, které to poslat. Naivně jsem doufala, že sama spořka si v tom udělá pořádek.

Třetí je teď nejvíce aktuální. Koncem února mi končila platnost karty. A protože jsem trávila týden na horách k tomu, abych si novou kartu vyzvedla jsem se dostala až poslední den února, tedy 28.2. 2013. Doběhla jsem tedy na svou pobočku, měla jsem ale velice omezený čas jelikož mne odpoledne čekala autoškola. Naneštěstí byly všechny bezhotovostní přepážky obsazeny. Musela jsem tedy čekat, sledovala jsem jak minuty utíkají a pomalu se začínala bát, že budu muset odejít bez karty a nebudu tak mít přístup k penězům. Naštěstí se uvolnila přepážka. Vběhla jsem tam a řekla, co potřebuji. Pracovník si vzal mou občanku, zkontroloval údaje a vydal se pro kartu. Po chviličce se vrátil, znovu kouknul na monitor a odběhl hledat. To mi přišlo divné, ale co. No a když s vrátil i napodruhé bez karty už to divné bylo hodně. No poradil se s kolegyní vedle a ukázalo se, kde je zakopaný pes. Den předtím si byla vyzvednout kartu nějaká jiná paní, co má stejné příjmení jako já. A jejich spořitelňácká kolegyně, co tam byla na zácvik jaksi omylem paní vydala místo její karty tu moji. Paní si ji podepsala a podepsala i převzetí. Pak si ale asi všimla, že na kartě je jiné jméno a tak kartu vrátila a dostala tu správnou. JENŽE na mě tu zbyla karta, která je sice na mé jméno, ale podepsána někým jiným. A to se mi moc nelíbilo, protože co kdybych musela někde podepisovat a na té kartě by se to neshodovalo?! I samotný fakt, že ta karta je podepsána a byla převzata někým jiným se mi nelíbila. Pracovník se to snažil nějak zlehčovat, ale marně. Takže mi, protože jsem řekla, že kartu nutně potřebuji a ta má stará od následujícícho dne již fungovat nebude, dali tuhle "cizákem podepsanou kartu" a že mi do týdne vystaví jinou a já dostanu tu novou. A protože jsem už fakt musela pádit takhle jsem to odsouhlasila a vyběhla na autobus.
Dnes bylo pokračování. Řekla jsem si, že je to přes týden a že se tam tedy stavím pro novou. Došla jsem k přepážce a dala občanku. Paní se vydala hledat mi novou kartu, zase ji nenašla a šla se znovu podívat na monitor a zase odběhla (= opakování situace). No a pak mi bylo řečeno, že jaksi tam karta není. Že jim to nešlo minule objednat tu novou a že se mám stavit za týden. To mi to nemohli dát vědět?! Můj email mají, adresu také a mobil jakbysmet... tak kde je problém?! No alespoň jsem si mohla vybrat, že nechci bezkontaktní... (ale obávám se, že mi stejně dají bezkontaktní protože, no spořka..)

Čtvrtý problém- protože to s mou školou dopadlo tento rok tak jak to dopadlo přestala jsem být po státnicích studentem. No a nějak jsem se dozvěděla o účtu Absolvent, který by mi přesně vyhovoval. Byl totiž dost podobný jako ten studentský s jedinou výjimkou- nebyl pro studenty :D Takže jsem šla na pobočku, vzala si letáček a ještě se na přepážce informovala. Bylo mi řečeno, že když donesu diplom změní mi účet zadarmo na absolventský a až se zase stanu studentem (snad se mi tentokráte ty přijímačky povedou) dají mi zpět studentský účet. Protože absolventský je možnost mít pouze omezenou dobu, myslím dva roky nebo tak. To mi přišlo výhodné a byla jsem docela spokojená. Když jsem dostala diplom šla jsem na jinou pobočku, protože byla nejblíže, že chci aby mi to překlopili. Jenže ouha, tady mi řekli, že mi mohou udělat účet absolvent, ale že jakmile ho jednou mám tak už nemohu mít zpět účet studentský. Což bylo v rozporu s tím, co mi řekli na té první pobočce.. to jsem jim řekla. Oni, že zavolají nadřízené. Ta potvrdila výrok této pobočky a tak jsem naštvaná odcházela. Jen tak pro jistotu jsem navštívila zase tu první pobočku a informovala se na to samé. A zase mi bylo řečeno, že to jde. Tak jsem jim řekla ať si zavolají na pobočku B a nějak se sakra domluví. Uskutečnil se hovor a výsledek byl, že to nejde. 
Tak dobrá nejde to, s tím se smířím. JAK si ale mohou dovolit říkat v každé pobočce něco jiného?! A proč to rovnou nepíšou v tom informačním letáčku? Ušetřili by mi tak spoustu nervů a námahy atd. 

No po všem tomhle uvažuji, že změním finanční ústav. Protože jedna chyba se stát samozřejmě může, člověk není dokonalý, ale aby se na mně takhle "vyžívali" to se mi nelíbí...

2 komentáře:

  1. Milá Helčo. Zarputilost, se kterou pořád vzdoruješ nabídkám jiných, levnějších a slušných peněžních ústavů je překvapující a v Tvém věku neuvěřitelná. Řekni si, co by Ti naše spořka ještě musela provést, abys jí "zahnula" .... to by Ti musela peníze rovnou ukrást, když už Ti je neúročí a všemožně hází klacky pod nohy?

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Boci,
    to je teda neuvěřitelný. Úplně chápu tvoji loajalitu, taky mám tendenci být věrná věcem, které jsem si vybrala... ale tohle je teda trochu moc. Ségra od spořky přešla k FIO a je hrozně spokojená (byť tam byly nějaký čachry kolem zařizování, ale to bylo myslím "jen" proto, že to řešila přes svého drahého, aby to bylo nejlevnější). Ale musím říct, že tohle by se stávat nemělo, starají se o tvoje peníze, tak by se jim mělo dát věřit. Držím palce, ať to všechno dobře dopadne!
    ž.

    OdpovědětVymazat