neděle 16. září 2012

Paralympiáda

Koukali jste na olympiádu? Ano? A líbila se?
A koukali jste na paralypiádu? Ne? A proč ne, když se vám olypmiáda líbila?

Sice nejsem nějak extrémní sportovní fanoušek, ale na některé sportovní přenosy z olympiády jsem koukala nebo je sledovala. A pak, když olypmiáda skončila, chtěla jsem sledovat i paralympíádu, ale nemohla jsem. Nebylo jak. Na internetu se o našich sportovních téměř nemluvilo, televize nepřenášela ani přímě a ani nepřímé přenosy a sportovní noviny (jedny ty co jsem viděla) o nich neinformovaly. Tak jak je mám sledovat? Jak je mám podporovat? A nemyslím si, že by tamější sportovce nesledovaly televizní kamery, asi jich bude méně (což také nechápu, ale nějací budou) tak kam se ztratily jejich informace?
Paralympionici si přeci zaslouží, aby jim byla věnována stejná, ne-li větší pozornost a úcta, jakou mají olympionici. Protože jsou to také sportovci a touží vítězit, ale oni to mají těžší- museli se vyrovnat s těžším údělem osudu a stejně jsou tak dobří, že dokáží vylézt ven a soutěžit natož pak vyhrávat.
Podle mně je mnohem jednodušší být sportovec nežli paralympionik, sice nemají asi takovou vnitrostátní konkurenci takže mají třeba (nevím, nechci je podceňovat)  takové kvalifikační limity, ale zato mají těžší životní úděl. Vidět kolem sebe "normální" lidi a žít s tím musí být těžké a proto je velice obdivuji a proto jsem jim chtěla fandit, ale nemohla jsem a to mě zklamalo.
Ani nevím, jak jsme dopadli. Vím, že máme nějakého opravdu dobrého cyklistu a že si odvezl medaile, ale nevím jaké.. A máme ještě nějaké medaile? V jakých dalších sportech tam vlastně závodí?

A proč tedy je média sledují tak málo? Závidí jim? Nebo mají pocit, že je to něco špatného? Bojí se ukazovat tak statečné lidi a nebo to prostě odráží to, že je asi sleduje málo lidí.. A není to náhodou špatně? Jsou to přeci jenom sportovci a snaží se vyhrát, takže mají stejný důvod se na ně dívat jako na ty olympioniky a přesto to nedělají. Je to tím, že začíná až po olympiádě, kdy josu všichni přesyceni sportem a tak by kdyby to bylo obráceně (nejdřív para- potom olympiáda) zase takhle málo lidí a médií sledovalo olympiádu?

1 komentář: