pondělí 6. února 2012

Národní knihovna

Dnes jsem udělala malý krok pro lidstvo, ale veliký pro sebe- zaregistrovala jsem se v Národní knihovně v Klementinu. Já vím, že nikomu to nepříjde jako tak veliký krok, ale pro mě je.
Jsem to já, kdo dlouho nechodil do knihovny žádné a až když nám přímo před školou postavili městskou knihovnu pobočku Spořilov udělala jsem si kartičku.
A teď sedím ve veliké Všeobecné studovně a snažím se ztišit zvuk taťkovýho notebooku, abych nezpůsobil všeobecný rozruch.
Studovna na mě působí takovým "musíš něco dělat" dojmem, už jen za tu chvilku co píšu mám špatný pocit, ale omlouvá mě, že jsem již musela vrátit své výpujčky a tedy zdroje pro svou bakalářku. Jinak bych se ještě zoufale snažila předělat to, co jsem si myslela, že mám správně, ale zjistila jsem opak. V knize se to píše jinak a tak se může klidně stát, že budu muset smazat pět stránek textu a napsat to znovu.
Ale zpět ke knihovně. Zaplatila jsem registrační poplatek a za vystavení kartičky a už jsem právoplatným členem. Teda tu fotku mi mohli sice udělat lepší, protože tahle je fakt příšerná, ale jinak jsem spokojená. Dokonce se našel i někdo, kdo mi byl ochoten vysvětlit (jako pro blbce abych pochopila i já) jak si objednat knihy a kde si je vyzvednout. Jenže mi předtím nikdo neřekl, že to trvá 2-3 hodiny, takže co dělat? (vyřešila jsem to a jela domů, popadla notebook a jela sem zpět). A tady to je snad jediná věc, co mě tu štve. NESMÍ se sem s batohem. Je to sice pochopitelné, že nechtějí, aby jim někdo něco odnesl, ale já ho měla prázdný a klidně bych si ho nechala prohledat. Nechtělo se mi nosit vše v ruce, bála jsem se, že si něco zapomenu a samozřejmě jsem zapoměla a to skoro nejdůležitější. Notebook jsem měla, ale disk s již napsaným textem nikoliv. Ale protože to je kus cesty absolvovala jsem to až po hodině rešerší a nadávání, jak jsem to ale blbá..
No už musím jít, studovna je totiž sice moc krásná, ale záchody tu nevidím. Takže teď budu bloudit po Klementinu a hledat.
Jó, našla jsem je!
No a potom už jen dojít zpět na Staromák na sraz a potom hurá si užít, oslavit zkoušky a tak...

1 komentář:

  1. Panejo, vítej do světa velkých študentov! Tenhle efekt na mě má všeobecná studovna taky, dost dobře se tam pracuje :) Ani to vybalování mi nevadí, aspoň tam nikdo s ničím nešustí a tak a i oni mají přehled :) Jen je pitomé, že zakázali dávat pití do těch... um, nádob na svěcenou vodu? - co jsou před studovnou, protože si ho nesmíš brát dovnitř. Mám to tam moc ráda :) A neboj, fotku tam mají přííííšernou všichni, fakt :) Měla jsem hrozivou a šla jsem za nima po nějakým čase, jestli by to nešlo přefotit, a ona se koukla a řekla, že to je ještě dobrý :-D souvisí to s tím, že to fotí blbým foťákem do protisvětla s blbým pozadím na velký přiblížení, to ani nemůže vypadat dobře no... tak jsem ráda, že se ti tam líbilo, Národní knihovna patří mezi moje nejoblíbenější místa :)

    OdpovědětVymazat