pondělí 28. prosince 2009

Gentlemani, kde jste?

Docela ráda bych žila v takové polovině 19. až počátku 20. století. Protože jsem však dalo by se říci moderní člověk, chtěla bych tam mít všechny moderní vymoženosti. Takže vlastně bych gentlemanství z tehdy přenesla ve stejném stavu do dnešní doby.
19 a 20. století jsem vybrala kvůli tomu, že podle mě jsou to výkvěty gentlemanství. Myslím, že v té době bylo gentlemanství na vrcholu a poté už stagnovalo do dnešní nepatrné a skoro neviditelné formy.
Dnes vám (nám ženám) nikdo nepodá kabát, nepodrží dveře, nepřisune židli, nedá nám kabát když je zima, nedonese nám pití... Nevím vlastně ani čím to je. Možná dáváme najevo, že to nechceme a možná to vlastně ani nechceme. Ale já ano. Mě se to líbí, mám ráda pokud někdo udělá alespoň jedno gentlemanské gesto..

Dříve to bylo normální, a dnes to většina mužů asi považuje za staré a nepotřebné. Už není tak samozřejmé vážit si žen. Částečně si to způsobujeme samy naší touhou se mužům ve všem vyrovnat, protože oni si nás přestanou vážit jako něčeho drahého a nebudou nás tak ochraňovat. Protože si budeme rovni a tedy na to nebude místo ani příležitost.
Ikdyž to samozřejmě neznamená, že gentlemani vymřeli. Nevymřeli, jenom je jich mnohem méně a jsou méně postřehnutelní. A řekla bych ženami velice vytížení. Podle mě se totiž s gentlemanstvím váže i spousta jiných v této době ještě naštěstí stále vážených ctností. Jako například resekt, úcta, smysl pro humor, schopnost se prosadit, ale i se uskromnit atd. Takového muže jen tak nepotkáte a pokud ano- skočte po něm a nepouštějte ho! :)

2 komentáře:

  1. Možná... čistě jenom možná... nenarážíš na tolik gentlemanů, protože se prostě nevyskytují mezi tvými vrstevníky. Takový gentleman, který dámě nabídne deku, když je jí zima, totiž zraje mnoho let.
    A možná je to tím, že chodí jen do uzavřených pánských klubů.

    OdpovědětVymazat
  2. Je pravda, že zima je mi často, ale zdá se že je nějak málo dek :D

    OdpovědětVymazat