pondělí 14. prosince 2009

Biblistika

Je to jeden z mých povinných předmětů.
Byl to předmět, ze kterého jsem měla opravdu strach. Jelikož o sobě nemůžu říct, že bych byla křesťankou, evangeličkou, protestantkou či členkou jiného náboženství. Ale v nějaké to transcendentno věřím. Ale jelikož již delší dobu nenavštěvuji kostel a tedy neposlouchám kázání a neznám Bibli budu mít tento předmět těžší. Protože ta profesorka řekla, že ten kdo není
praktikující věřící (to je ten správný politically correct termín) to bude mít skoro až nesplnitelně těžké. Tedy pokud nebude navštěvovat Proseminář Starého zákona v tomto a Nového zákona v příštím semestru, ten totiž potom bude mít extra další tři pokusy na splnění v letním semestru. Jo jenže tento proseminář je ve čtvrtek naprosto uprostřed odpoledne, takže se tím zabije celý den. A to jsem nechtěla. Takže jsem tam nechodila.

No a minulý týden, přesněji v pátek 4.12., byl předtermín. Nepočítala jsem s tím, že bych měla šanci to udělat, šla jsem tam hlavně abych si prohlédla jak vůbec ten test vypadá. Celý ten průběh toho testu byl dosti zábavný, jelikož ona řekla, že ten kdo nebude mít více jak polovinu testu vyplněnou že to má rovnou roztrhnout, aby jí ušetřil práci. Takže polovina lidí to roztrhala a druhé polovině to roztrhala ona. Z těch čtyřiceti , co to psali, to dalo pouze 6 lidí. No a mezi nimi i má nejlepšíhtfkamarádka Bára. A druhá dobrá kamarádka Eliška. Gratuluji jim :)
No ale dost lidí to nedalo a ani není divu, bylo to dost těžký. Byly tam i věci o kterých jsem v životě neslyšela.

A tento pátek (11.12.) byl první regulérní termín. Bála jsem se že to zase neudělám. Mělo to být těžší než minule a tak. Ale stále jsem se neučila tak moc jak jsem mohla a možná i měla. No nicméně jsem tam v pátek šla, s tím, že když to nedám jsou ještě dva termíny a v nejhorším si to zapíšu příští rok znovu. Tentokráte nás tam taky bylo okolo padesáti, tedy více nežli minule.
Měla jsem asi jednodušší verzi, protože toho testu bylo asi okolo pěti verzí a ona dala ten samý tak se mohlo stát, že bych měla přesně ten samý test, ale neměla jsem. Což je štěstí.. tenhle byl lehčí.. Byl víceméně zaměřen na údaje o biblistice nikoli na obsah bible, takže to šlo se naučit. Seděla jsem vedle svých dvou kamarádek a navzájem jsme si radily, tedy ono to moc nešlo ale pokoušely jsme se..
No a potom jme to všichni v celé aule odevzdali. Ptali jsme se kdy to bude mít opravené, ona řekla, že teď bude psát v jedné své hodině co učí test a že si můžeme počkat na výsledek. že prý když nebudou zlobit, že to opraví a řekne nám. Tak nás asi osm čekalo.
A představte si, že já to UDĚLALA! Nechápu jak, ale řekla, že se rozhodne mezi dvojkou a trojkou. Podle seminárek.. A dnes (14.12.) jsem na nástěnce biblistika našla na papíře rukou napsané, že mám 2! Není to sice 100% jisté, ale asi to tak bude.. Já mám takovou radost. Měla jsem z toho fakt veliký stres a teď je to pryč.. Jsem tak ráda...

Žádné komentáře:

Okomentovat