úterý 12. května 2015

Uděláte si prostor na Nový prostor?

Dneska jsem si po relativně dlouhé době znovu koupila časopis Nový prostor.
Abych se přiznala, kolem toho pána chodím velice často do školy a ještě jsem si u něj konkrétně nikdy číslo nekoupila. Dříve jsem si jej kupovala na Karláku a nebo tak různě po městě, ale posledních pár let jsem nějak přestala s sebou nosit cash peníze a tak nemám jak a za co si Nový prostor koupit.
Ale tohoto prodejce jsem od té doby, co chodím do školy potkávala u metra dost pravidelně a popravdě mi ho bylo i líto. Sedává a nebo tam stojí a čeká, až si někdo číslo koupí. Tak jsem se zařekla, že až tam půjdu a budu mít peníze, že si prostě jedno číslo koupím. To nás vrací ke dnešku, protože mám (tedy měla jsem) v peněžence od včerejška 400 Kč, tak se splnila podmínka mít peníze a jít kolem, takže jsem si Nový prostor koupila.
Prodejce byl velice milý a chvilku jsme si povídali. Vlastně mi udělal přednášku o filosofii, bylo to docela milé. Možná kdybych  nepospíchala do školy a neměla hlavu úplně jinde a u svých starostí, tak bych mu věnovala větší pozornost a povídala si s ním déle.

Ale i tak teď pokaždé, když půjdu kolem budu na toho pána koukat jinak. Bude to pro mě filosof :D
Líbí se mi to, že si tito lidé takhle můžou přivydělat. Ačkoliv nevím, kolik si tak mohou vydělat, když za jeden výtisk mají pouze 25Kč (tj. půlku z ceny). Neviděla jsem totiž moc často někoho, kdo by se s tímto filosofem bavil (kromě asi jeho kamaráda) a kupoval si od něj časopis. Ale přála bych mu velké výdělky, je milý a docela i vtipný. Už jsem totiž potkala i takové prodejce, co mi časopis nutili a byli až vlezlí a popravdě odpudiví... od těch bych si to asi nekoupila (ikdyž možná potřebují peníze více) Nejde mi ani tak o vzhled, člověk nemusí být topmodel nebo výherce nejkrásnějšího muže planety na to, aby byl na ostatní milý....

Takže až přístě půjdete kolem nějakého prodejce Nového prostoru a nebo kolem tohoto filosofa, zkuste vyhrabat v peněžence těch 50 Kč (není to zas tak moc) a udělejte dobrý skutek. Je to totiž i zajímavé čtení (a křížovka)... v tomto čísle (je v prodeji od dneška, mám to ale štěstí) se hodně věnují fenoménu squoterství a je to pěkně čtivě napsané...
A já, až přístě půjdu a nebudu mít peníze pouze na kartě (což popravdě nevím, kdy bude) se zase pokusím si koupit časopis a panem filosofem si popovídat :)

Žádné komentáře:

Okomentovat