čtvrtek 3. září 2015

Pitný režim

Nedávno mi někdo ukázal aplikaci, která sleduje, kolik toho člověk vypije. Chytré telefony už umí kdeco :)
Tahle zmíněná aplikace vám sice nevidí do žaludku, ale naťukáte si tam nějakou určitou míru (třeba skleničku s objemem 250ml) a ona vám pak během dne připomíná, abyste vypili tu danou skleničku (třeba každých 45 min či tak). Vlastně vypočítá, kolik přesně byste toho měli vzhledem k věku a konstituci vypít (je to samozřejmě jen přibližné a asi se to nedá brát úplně 100%).
Je moc hezké, že vám aplikace vypočítá, že máte vypít třeba 2,7 litru za den a že vám to připomene, ale taky by mohla (měla/musí) nabídnout nebližší veřejné záchody. Protože upřímně řečeno sice do sebe dostanete tyhle tekutiny, ale ony musí taky někdy nějak ven...
A to přesně mi vadí v mojí práci.. Ráno odejdu z domova a od toho okamžiku pokud se mi zachce na záchod musím spoléhat na veřejné WC a všichni víme, jaká je jejich kvalita. Jsem totiž celý den (půlden) na nohou a chodím po klientech. U některých (minima) si na WC dojít lze, ačkoliv pro to musíte podstoupit (alespoň pro mě velice) potupné žádání o svolení s použitím jejich. U jiných to však z nějakých důvodů nelze (a to jak kvůli (ne)čistotě či prostě osobě klienta). A tak je vlastně člověk odkázán právě na veřejné záchody, ale protože většina je zpoplatněna tak si vlastně za celý den vydělávám pouze na ty záchody, protože řekněme si to narovinu- plat pracovníka v sociálních službách je vzhledem k povaze práce mizivý. Je sice pravda, že už mám za ty tři roky co takhle pracuju pár vytipovaných míst, kde si lze zadarmo odskočit, ale ne vždy jsem poblíž těchto míst nebo to nejde z jicných důvodů.
Stejně jsou na tom třeba i pošťačky, atd.
Jak má člověk takhle vypít dva nebo tři litry?! Na tohle asi nikdo nemyslel, co? Docela by mě zajímalo, jak by se s tímhle popasovali ti vyznavači pití velkého množství tekutin... Já jsem ráda, když za den vypiju jeden Rajec (0,75l) a nemusím obtěžovat svoje klienty a co na to říkají moje ledviny raději neřeším...

A teď si představte, jaké to pro mě (a mé kolegyně atd) bylo v létě při těch vedrech, kdy bylo venku 35 ve stínu, slunce pralo a většina lidí se tísnila u klimatizací v kanclech. Já jsem v tom počasí musela skoro celý den chodit po klientech a neměla si kde odpočinout (a často ani kde se v klidu najíst).

Žádné komentáře:

Okomentovat