pátek 1. července 2016

Señor Fulghumero

Zase tu byl... teda asi ještě je...(podle jeho slov podesáté) A včera na náplavce řekl, že pokud vyhraje Donald Trump prezidentské volby, tak do ČR imigruje (možná by tedy jen proto stálo za to, aby opravdu vyhrál :D) Taky říkal, že za poslední tři týdny projezdil v rámci Listování celou ČR a viděl hodně měst (něco přes 30) a viděl tedy podle svých slov více Čechů (a měst) než my :D

Viděla jsem ho vlastně dvakrát- jednou ve středu 22.6 v divadle Minor, kde bylo v rámci projektu Listování divadelní ztvárnění jeho knihy Drž mě pevně, miluj mě zlehka a pak jen takové jeho lehké prohození pár slov a autogramiáda. Tam jsem samozřejmě "zářící jako supernova těsně před výbuchem" nemohla chybět a podařilo se mi ulovit nejen autogram do nové knihy (Poprask v sýrové uličce), ale hlavně polaroid fotku (tedy dvě- jednu mám já a jednu má ON) :D


Podruhé jsem ho viděla včera na náplavce, kde za spolupráce s Městskou knihovnou na plovoucí galerii (A)void. 
Mluvil sice jen chvilku (v Minoru i na náplavce), ale rozhodně to stálo za to. V Minoru jej překládal Hejlík, ale na náplavce se zeptal, kdo rozumí anglicky a když viděl většinu zvednutých rukou, tak jej ani nikdo nepřekládal (což bylo super, protože on mluví opravdu krásně srozumitelně). V obou jeho vystoupení bylo něco stejného a něco odlišného. Na obou místech mluvil o tom, že je jako spisovatel zvědavý, jak jeho čtenáři asi vypadají a že čtenáři jsou určitě zvědaví, jak vypadá spisovatel. Tak si nás (jeho čtenáře a posluchače) vyfotil (v Minoru i na náplavce) a říkal, že až si bude příště říkat, kdo že ty jeho knihy čtě, tak se podívá na fotky a bude vědět, že tyhle Češi :)  Taky říkal, že to asi nevíme, ale že jeho dědeček byl Jára Cimrman :D Také říkal, že jeho nová kniha je český unikát, protože obsahuje doposud nepublikované příspěvky, které byly vybrány, ilustrovány a svázány Čechy a pouze v Čechách.


 Na náplavce ještě přidal, že každému svému známému doporučuje, ať si před cestou do ČR zjistí, kdo byl Jára Cimrman a pokud jej nepochopí, nemá cenu do ČR jezdit a je lepší zvolit jinou zemi třeba Polsko nebo Německo. Pokud jej pochopí, tak ať do ČR určitě jedou, protože Češi jsou jako Jára Cimrman... Vyprávěl, že jel vlakem do Olomouce a cestovaly s ním ve vlaku i nějaké malé děti asi na výlet. Jedna holčička k němu prý přistoupila a řekla, že ho zná z novin a zeptala se ho, co dělá (čím se živí). Fulghum je vtipálek a tak jí odpověděl, že je bankovní lupič, ale že to nesmí nikomu říci. Holčička samozřejmě běžela za paní učitelkou a hned jí řekla, že tamten pán (Fulghum) je bankovní lupič a jede do Olomouce vykrást banku (paní učitelku to očividně pobavilo). Holčička se vrátila k Fulghumovi a poprosila ho, aby mohla jít s ním vykrást tu banku a tak Fulghum našel komplice pro krádež. Prý mu bude ta holčička řídit únikové auto :D
Byl také prostor pro dotazy a tak se ho někdo zeptal, jakou otázku by rád dostal. Na to sice neodpověděl, ale řekl, že se ho teď nedávno někdo zeptal, jaký používá toaletní papír, což ho zaskočilo... :D


Je to vtipálek, jsem moc ráda, že tu zase byl a jsem moc ráda, že jsem u toho byla. Myslím, že mi pomohl u státnic, díky němu jsem přišla na jiné myšlenky a mohla jsem zářit jako supernova těsně před výbuchem a pořádně si to užít. 
Doufám, že zase něco napíše (říkal, že už na tom pracuje) a že zase přijede do ČR (pojedenácté) a znovu budu moci získat jeho autogram a prohodit s ním pár slov (mimo to, kdy jsem mu v Minoru vysvětlovala, že je to opravdu polaroid a že musí tu fotku nechat 20 min ve tmě, aby vyšla). 
Jupí :D

Žádné komentáře:

Okomentovat