čtvrtek 4. února 2016

Co je to tam venku?

Můžete mi někdo, prosím, říci co je za roční období? Za měsíc? A hlavně, není tam venku něco špatně?

Zkuste se podívat ven. Zapomenout na to, že před měsícem a půl byly Vánoce a bez časového vědomí si říct, jaký měsíc (popř. roční období) vám to jak to venku vypadá připomíná?
Povím vám co to připomíná mě: jaro nebo podzim, ale ROZHODNĚ NE zimu!

Chybí mi sníh! Chybí mi to sedět vevnitř v teple, choulit se na pohovce s teplým čajem (horkou čokoládou) v ruce, uždibovat něco sladkého a koukat jak venku sněží. Takové ty velké vločky, které když po nich chodíte tak krásně křupou pod nohama...

Chybí mi to křoupání, to klouzání, to sněžné ticho, ta čistota a veselost zasněžené krajiny.
Chybí mi dětský smích, když se kloužou po zasněžené ulici.
Chybí mi i můj smích, když se kloužu po zasněžené ulici (a drahý polovička nademnou stojí a kroutí nechápavě hlavou a diví se, kolik že mi to je a že si myslel, že jsem již dospělá a nedětinská :D)
Chybí mi to nadávání  řidičů, že nevyjedou místní kopeček a klouže jim to. 
Chybí mi odhrabování auta.
Chybí mi stavění sněhuláků, koulování se i to mokro za krkem, když se tam dostane sníh.
Chybí mi to ticho, které přerušuje jen dopadání vloček na zem.
Chybí mi to, jak se celá příroda, celé město pod sněhem ztiší a jakoby zpomalí a zklidní.
Chybí mi to, jak je vidět pod lampou padající vločky.
Chybí mi vidět stopy zvířat v čerstvém sněhu.
Chybí mi zasněžené ulice, stromy a lidi :)

CHYBÍ MI ZIMA!
CHYBÍ MI SNÍH!

To, co dnes vidíme venku rozhodně není únor. To je duben, možná konec března... Kam zmizel únor? Kdy může pole sílit (únor bílý, pole sílí)? Bojím se toho, aby moje maminka (která má pravdu často častěji než je mi po chuti) neměla zase pravdu v tom, že až budeme mít my (naše generace momentálních 20-30 cátníků) děti a vnoučata bude se o sněhu mluvit jako o něčem dávno zapomenutém a nikdo si nebude pamatovat, jaké to bylo. Nechci, abychom přišli o možnost se radovat ve a ze sněhu (házet se do závějů, stavět iglů,...). Mám sníh ráda, a moc. Jsem klidně ochotna oželet jaro a podzim, ale zimu a léto ne. Přírodě to taky neprospívá, vždyť v létě ji sužovala taková sucha a sníh by ji moc prospěl... Vemte si, že za těchto okolností musí vlekaři uměle zasněžovat a ještě z přírody berou už tak nedostatečnou vodu na to, aby měli co rozprašovat na sjezdovky. Není to tak, že bych to kritizovala (nemůžu, protože to bych byla sama proti sobě a svému oblíbenému sportu), ale jen upozorňuji na nebezpečí s tím spojené..

Vraťte mi zimu! Já chci závěje! Já potřebuju závěje!
Sníh! Sníh! Sníh! Sníh! A klidně až do dubna!

Žádné komentáře:

Okomentovat