středa 30. dubna 2014

Helma či nehelma?

Jsem zrovna v procesu kupování cyklo helmy.
Původně nejsem její zastánce, ba naopak. Nejraději jezdím bez ní. Možná je to do jisté míry způsobeno tím, že moje momentální cyklistická helma není zrovna ideálně tvarovaná na mou hlavu. Nejsem si přesně jistá, jakým způsobem mi byla tato helma vybrána, ale myslím, že to bylo bez přítomnosti a aktivní účasti mé hlavy. Takže teď mě při delším nošení z helmy hlava bolí, trhá mi to vlasy (a protože mám tři vlasy děda vševěda, tak teď už je mám jen dva...)
No, ale protože můj drahý polovička je cyklista a zastánce helmy tak jsem neměla moc na výběr. Musela jsem ji začít nosit. No a protože si stále stěžuju, že mi helma nevyhovuje, začali jsme mi spolu hledat nějakou novou helmu.
Byli jsme na ForBikes (samozřejmě jsme tam nebyli pouze kvůli helmě, to byla spíše výmluva :D) kde má hlava získala přezdívku "divná", protože téměř žádná vystavovaná helma mi neseděla. Téměř všechny helmy mě někde tlačily, neseděly mi a nebo něco takového.

Nakonec jsme v kamených obchodech našli dvě helmy, které mi na hlavě seděly. Jedna je Uvex a druhá Giro. Obě mají své výhody a také nevýhody. Hlavní nevýhodou obou je cena- obě stojí více než 1800,-, ta Giro dokonce 2400,-. Po dlouhém zvažování jsem se rozhodla pro to Giro, i protože se mi více líbí (protože je červená, podle prodavačky mi sluší a to, co se mi líbí budu asi nosit více). Má samozřejmě také jiné výhody (větrání, zapínání, chrání větší část hlavy,...). ALE je výrazně dražší. Šest set korun, někde i více (záleží na tom, kde se koupí) je docela velká částka a vzhledem k úvahu, že v následujících týdnech budu obracet každou korunu, může být mít či nemít tuto částku zásadní.

Má vůbec cenu si kupovat helmu? Na tuto otázku jsem si již sice odpověděla, když jsem začala hledat novou helmu, ale znovu se mi objevila v hlavě, když jsem objevila na idnesu článek. (http://cestovani.idnes.cz/helma-na-kolo-a-diskuze-0bl-/na-kolo.aspx?c=A140429_135835_na-kolo_tom)
Pro drahého polovičku helmu smysl nosit MÁ, on považuje jezdit bez helmy za hazard a nedovolí mi to. Sice se jedná o mou hlavu, co je helmu nemá (on ji má a nosí), ale on se mnou bez helmy nepojede. Popravdě ze začátku jsem si říkala: "super! alespoň nemusím jet na kolo! Mám výmluvu!" Jenže pak jsem si uvědomila, že pokud chci s drahým polovičkou sportovat- musí to být kolo. No a rodiče bohužel též razí tezi nosit helmu...  No a jak jsem začala s polovičkou jezdit, začalo mě to i docela bavit (ačkoliv mě z helmy bolí hlava) a v určitých chvílích je mi jasné, proč polovička helmu nosí (na ty single-tracky, lesní cesty,...). Ale já tohle nikdy předtím nejezdila a dost se bojím. Na druhou stranu, když jsme jeli nějakou takovou cestičku a já to sjela a přežila on byl rád a možná i nadšen. (a tím i já..) Líbí se mi ta radost a adrenalin v jeho očích, možná i hrdost na mě, že jsem to sjela.
No když to vezmu kolem a kolem, prostě si musím koupit helmu, abych mohla sdílet se svým drahým, co ho baví a mě bavit pomalu začíná (ale bojím se stále).
Takže vypláznu 2400,- a budu mít helmu. Červenou, drahou a snad i vyhovující...

Žádné komentáře:

Okomentovat