úterý 18. června 2013

Pečení

Taky tak rádi pečete?
Já to mám totiž hrozně ráda. Vlastně jsem si teď vzpomněla na jeden citát z filmu Julie and Julia (tam, kde ta novodobá Julie dělá recepty dle kuchařky, kterou napsala Julia roku 1961), kdy ona při pečení čokoládového koláče mluví o skvielém pocitu, jenž pochází z jistoty, že pokud smícháte ingredience ve správném pořadí a množství podaří se vám koláč. (nebo tak nějak to je :D )

Já si při pečení vždycky hrozně odpočinu. Baví mě držet v rukou těsto na vánoční cukroví, válet ho po válu, vykrajovat tvary a nakonec ho dát do trouby. A ta vůně, co se pak rozplyne do celého bytu to je prostě jedna báseň...
Ale i koláče, bábovky, muffiny a prostě všechno mě baví péct a nezáleží na tom, zda to má řídké či tužší těsto.
Líbí se mi ten pocit těsta v rukou, hňácat ho i to jak když ještě není promíchané tak se lepí na prsty, ale pak se lepí méně a méně. Hrozně se mi líbí, jak ze sypkých ingrediencí najednou vznikne něco jako je homogenní těsto...


Myslím si, že jsem tím nakazila i drahého polovičku, protože spolu občas pečeme. Teď jak je teplo tak méně, nežli tomu bylo v zimě, ale stále pečeme. A nejčastěji pečeme bábovičky :D
Jen naše první společné pečení nedopadlo ideálně- bábovka dle mého receptu byla sice na chuť dobrá tedy pokud člověk jedl jakousi dužinu. (₌ odstranil to spálené, což bylo asi tak 70% z celé bábovky). Ale to způsobila špatná trouba a hlavně ta blbá silikonová forma, já totiž ten silikon hrozně nemám ráda, je takový slizký.
No a pak už se nám dařilo: vánoční cukroví (perníčky, cukroví s vínem atd), muffiny, bábovka, apple pie, víděňák, brownies (ty se taky trošku připekly) a nebo buchty. Ty jsme pekli dvakrát, přičemž na poprvé s mým receptem po babičce a podruhé s receptem jeho maminky. Jenže napodruhé nám nevykynulo těsto (tedy vykynulo, ale až asi za dva-tři dny a to již nešlo použít).

No a vlastně ještě jednou byly pečené buchty a to mi je upekl můj drahý polovička k narozeninám :), byl to recept jeho maminky a byly mňamózní!!!

No a co musíte ochutnat je koláč, který dělá jeho maminka. Sice není úplně nejlevnější (tedy pokud nemáte čerstvé lesní ovoce) protože musíte koupit mražené ovoce (mají ho v globusu, ale stojí asi 150Kč/kg) a taky šlehačky ke šlehání (spoustu šlehačky, a nejlépe té lepší). Ale věřte mi, stojí to za to. Jen co vidíte ten koláč už vás žaludek nepustí daleko od něj. Já bych ho snědla na posezení, jen jak o tom píšu tak na něj mám zase chuť. Dobré (no ikdyž jak se to vezme) na něm je to, že vás sice zaplácne, ale jen na chvilku a tak si můžete zanedlouho dát znovu. (to samé platí i o tiramisu, to jsme taky zkoušeli a věřte mi bez mascarpone to není ono...)

a nakonec reklamní slogan: Pečení je radost, H(e)RA je pečení! 

Žádné komentáře:

Okomentovat