pondělí 22. března 2010

Alice in Wonderland

Máte rádi Johnnyho Deppa? A co teprve Tima Burtona? Jo či ne?

Já jo, líbí se mi jejich společné filmy (Mrtvá nevěsta, Sweeny Todd,...) a vlastně i Deppovy herecké schopnosti.
Dneska jsem byla s mou spřízněnou duší Elinkou v kině na tomto filmu. A i přes všechny počáteční nepříjemnosti nespojené ani tak s Alenkou, ale spíše se mnou, se celá akce kino velice podařila.... Byly jsme ve Slovanském domě na anglické verzi s titulkama, ikdyž nabízejí i 3D verzi, ale ta je jen v čj nebo aj (bez titulků)- takže ta mě teprve čeká :)


Film určitě stojí za to vidět. Je to sice "jen" pohádka, ale je udělána "Burtonovským" stylem. Takže se i my dospělí občas u filmu bojíme, potom se smějeme a nakonec vyřkneme ach!

A pokud se ptáte tak ano, je to americký film a ano má to šťastný konec. Tedy jak pro koho, ale víc už neprozradím... :)

Ale co prozradím je to, že nejlepší postava je Šklíba. Nebo postava Absolona s hlasem Snapea z Harryho Pottera, tedy hlas herce Alana Rickmana. Šklíba je prostě boží a úžasný... jen si jako majitelka kočky nedovedu představit, že bych měla doma zvíře podobné tomuto. Nejen, že by se mi hned vysmálo, ale ještě by mě pokáralo, že nedostalo včas najíst a tak a nakonec by zmizelo neznámo kam. Ale Šklíba je prostě super! :)

Ale i samotný svět v podzemí tedy Wonderland je super zpracovaný. Je temný i světlý, veselý i smutný a spravedlivý i podrazácký. Ale na to se budete muset podívat sami...

A teď potom co jsem odešla z kina mi neustále v hlavě hlodá myšlenka, jak by asi vypadala "moje" říše divů. Určitě by tam byl jak Šklíba, tak Kloboučník a spousta jiných postav, ale i z jiných filmů. Byl by tam medvídek Pú, Shrek s rodinou, Neo z Matrixu, Bilbo z LotR, dr. House, Black Adder (všichni) atd. A nejen oni i reální lidí by se tam objevili. Určitě by tam byl také napínavý příběh s (pro mě) šťasným koncem a tak..

Myslím, že každý máme svým způsobem svou říši divů. Dost možná nevypadjí jako říše divů Alenky Kingsley (nebo tomu, jak si ji představují tvůrci filmu), ale máme ji. Každý den se k ní obracíme a doufáme, že nalezneme nějakou cestu se tam dostat a setrvat tam. Občas se nám ukáží střípky a už už si myslíme, že tam jsme, ale potom zjistíme, že na něco jsme příliš velcí a na něco zase příliš malí a tak se do otvoru nevejdeme. Ale veřme, že se jednou objeví někdo a ten nám dá ochutnat zmenšovací vodičku nebo naopak zvětšovací dortík a my dveřmi projdeme a budeme tam, ve své říši. A tak, až se tam dostanete užijte si to tam...

Žádné komentáře:

Okomentovat